NIVO - Zelf beheren van inlogaccounts (en wachtwoordherstel)

Snel naar de portal

Voor het beheren van het persoonlijk inlogaccount is er een speciale webpagina: https://account.vozvl.nl/sspr/private/login

Wachtwoord vergeten?
Onderaan deze pagina vind je de handleiding voor het resetten van je wachtwoord.

 Enkele nuttige links: 

 Voor algemene informatie en vragen over inloggen kun je contact opnemen met de ICT-afdeling. Contactgegevens staan hier.

Algemene informatie

Alle leerlingen, ouders en medewerkers binnen (de scholen van) VO Zeeuws-Vlaanderen kunnen gebruik maken van een portaal voor het beheren van hun inlogaccounts: NIVO (“NetIQ Identity Management voor het Voortgezet Onderwijs”).

Het persoonlijk account van de volgende toepassingen is zelf te beheren  (als je toestemming hebt om de betreffende toepassing te gebruiken):

  • Magister
  • Office365 (inclusief schoolmail)
  • OpenEdu
  • Zermelo
  • Aanmelden op netwerk, wifi en pc op de schoollocatie(s)

Belangrijk om te weten: 

  •  Bij de eerste activatie van een account wordt er mail verstuurd naar het mailadres zoals dat in Magister staat. Klopt dat adres niet (meer)? Ouders met een bestaand Magister account kunnen dit zelf wijzigen. Leerlingen kunnen dit doorgeven aan de leerlingenadministratie. 
    In Magister zijn de persoonlijke gegevens te controleren bij de instellingen (bij de naam)> Contact;
  • Bij een foutief leerling-mailadres wordt de uitnodiging naar de 1e ouder/verzorger gestuurd;
  • Begin je als leerling per nieuw schooljaar (of gedurende het lopende schooljaar), dan krijg je mogelijk al eerder een mail om je account te activeren. Je account wordt echter pas actief een aantal weken voor je 1e schooldag;
  • Het mailadres van de leerling in Magister wordt, na de activatie in het NIVO systeem, gewijzigd in het school mailadres (leerlingnummer@schoolnaam.nl);
  • Ouders/verzorgers krijgen vanzelf een mail toegestuurd voor hun persoonlijk Magisteraccount als dat voor hen beschikbaar is;
  • Bij bestaande accounts zijn, totdat de activatie in NIVO succesvol is afgerondde afzonderlijke wachtwoorden nog steeds actief;

  • Als het wachtwoord succesvol is geactiveerd dan kan het nog een aantal minuten duren voordat op alle systemen kan worden ingelogd met de nieuwe login-gegevens. 

  • LET OP!: Om dit (school-)account te activeren (en later eventueel voor wachtwoord herstel) heb je een eigen privé email-adres nodig. Heb je nog geen eigen mailadres? Maak er dan één aan. Misschien willen, als dat nodig is, je ouders je er wel bij helpen. Zorg ervoor dat je (thuis) dit nieuwe mail-account activeert. Tijdens het activatieproces van het schoolaccount in NIVO moet je een persoonlijk mailadres invoeren waarop je codes ontvangt die je weer moet invullen voordat je schoolaccount actief wordt.